می توانید با استفاده از ابزارهای ارزان قیمت و گریس آرنج، سینک آشپزخانه را از شر گرفتگی های جزئی خلاص کنید. ما سه تکنیک آزمایش شده و واقعی را به شما نشان خواهیم داد: فرو رفتن، تمیز کردن تله و استفاده از مارپیچ یا مار. اگر یک پاک کننده شیمیایی فاضلاب در سینک ریخته اید ، از هیچ یک از این روش ها استفاده نکنید. مواد شیمیایی ممکن است پاشیده شوند و باعث آسیب به پوست و چشم شما شوند.

شیرجه بزنید

تلاش خود را با شیرجه زدن شروع کنید. از یک پیستون با یک زنگ لاستیکی بزرگ و یک دسته محکم استفاده کنید. قبل از شروع کار روی تخلیه، خط تخلیه را به ماشین ظرفشویی ببندید. اگر خط را نبندید، فرو رفتن می تواند آب کثیف را وارد ماشین ظرفشویی کند.


سینک ظرفشویی را با چند اینچ آب پر کنید. این امر یک مهر و موم خوب روی زهکشی را تضمین می کند.

اگر سینک دوتایی دارید، زهکشی دیگر را با پارچه یا صافی مرطوب ببندید.

پیستون را در یک زاویه قرار دهید، مطمئن شوید که آب، نه هوا، زنگ را پر می کند.

چندین بار با قدرت شیرجه بزنید. پیستون را بیرون بیاورید.

چندین بار فرو رفتن و چکاندن را تکرار کنید تا آب تخلیه شود.

اگر گرفتگی باقی ماند، وقت آن است که به روش دوم بروید: پاک کردن P-trap.


تله را تمیز کنید

P-trap لوله منحنی زیر سینک است. بازوی تله لوله مستقیمی است که به تله P متصل می شود و به سمت لوله تخلیه روی دیوار می رود. گریس و زباله می تواند این بخش از لوله را مسدود کند. در اینجا نحوه باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه با تمیز کردن تله آورده شده است:


تا حد امکان آب راکد را از سینک خارج کنید.

یک سطل زیر لوله قرار دهید تا در هنگام تخلیه آب آن را بگیرد.

مهره های لغزنده را در دو سر تله P باز کنید. از انبردست های لغزنده استفاده کنید و با دقت کار کنید تا به لوله ها یا بست ها آسیب نرسانید.

اگر گرفتگی پیدا کردید، آن را بردارید. تله را دوباره جمع کنید.

اگر P-trap گرفتگی ندارد، بازوی تله را بردارید و در آنجا به دنبال گرفتگی بگردید. نوک یک پیچ گوشتی را در قسمت خروجی تخلیه بکشید تا اسلحه نزدیک را بیاورید.

اگر هنوز گرفتگی پیدا نکرده‌اید، هنوز تله را سر هم نگذارید. زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را با استفاده از مارپیچ باز کنید.


مارپیچ را بچرخانید

با جدا کردن تله، شما آماده هستید که مارپیچ را در خط تخلیه پایین بیاورید.


یک کابل به طول 12 اینچ را از مارپیچ بیرون بکشید و پیچ تنظیم را محکم کنید.

مارپیچ را در خط تخلیه قرار دهید و آن را در لوله آسان کنید.

کابل را تا زمانی که انسدادی را احساس کنید وارد خط کنید. در صورت نیاز کابل بیشتری بکشید.

اگر به گرفتگی رسیدید، کابل را بچرخانید و فشار دهید تا زمانی که احساس کنید که از بین می رود. هنگامی که این اتفاق می افتد، کابل کشش را از دست می دهد.

در خلاف جهت عقربه های ساعت میل لنگ را بکشید تا کابل را بیرون بیاورید و با جمع شدن کابل، کثیفی ها و زباله ها را با یک پارچه جمع کنید.

ممکن است لازم باشد لوله تخلیه را چند بار بچرخانید تا گرفتگی برطرف شود. وقتی تمام شد، تله را دوباره کنار هم قرار دهید. کار خود را با آب جاری آزمایش کنید. اگر سینک شما هنوز گرفتگی دارد، وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید.


هنگامی که گرفتگی را پاک کردید، با ریختن دوره‌ای ½ فنجان جوش شیرین و ½ فنجان سرکه تمیز در لوله فاضلاب خود را تمیز نگه دارید . بگذارید مخلوط چند دقیقه تا نیم ساعت بماند، سپس یک گالن آب گرم بمالید تا چربی باقیمانده از بین برود.


برخی از گیره ها سرسخت هستند و نیاز به توجه یک لوله کش حرفه ای دارند. دریغ نکنید برای کمک در مورد گرفتگی با ما تماس بگیرید .