از کدام زهکشی باید استفاده کنم؟
نحوه انتخاب بهترین پاک کننده فاضلاب
وقتی اکثر مردم گرفتگی فاضلاب را تجربه می‌کنند، به‌طور خودکار به یکی از دو چیز دست می‌زنند: تلفن، بنابراین می‌توانند با یک لوله‌کش تماس بگیرند - یا یک پاک‌کننده فاضلاب شیمیایی تجاری سوزاننده/گرفتگی.

بسیاری می خواهند بدانند کدام یک از این پاک کننده های فاضلاب تجاری بهترین هستند و چگونه می توان از آنها به بهترین شکل استفاده کرد. در حالی که ما همیشه راه‌حل‌های DIY را تشویق می‌کنیم، اما به دلایلی هرگز استفاده از هر نوع پاک‌کننده فاضلاب شیمیایی تجاری یا گرفتگی را توصیه نمی‌کنیم .

پاک کننده های فاضلاب تجاری برای سلامت خانه شما مضر هستند. اگر مقداری از پاک کننده روی پوست یا چشم شما پاشیده شود - یا مقدار زیادی از آن استنشاق شود - می تواند منجر به آسیب جدی شود. و هنگامی که پاک کننده ها کنار گذاشته می شوند یا در مکانی امن نگهداری نمی شوند، می توانند کنجکاوی حیوانات خانگی یا کودکان خردسال را جلب کنند و در معرض خطر قرار گرفتن در معرض تصادفی یا حتی بلعیدن بالقوه کشنده باشند.
هر چیزی که زهکشی را پایین می آورید در نهایت به نحوی به محیط زیست ختم می شود ، چه در آب های زیرزمینی، اقیانوس ها، رودخانه ها، جو یا خاک باشد. این محصولات تجاری نسبت به بدن ما برای محیط زیست ما ایمن تر نیستند. ما اغلب خیلی دیر متوجه اثرات مخرب مواد شیمیایی مهندسی شده ما بر روی اکوسیستم ها می شویم.
پاک کننده های فاضلاب تجاری با خوردن هر چیزی که باعث گرفتگی می شود کار می کنند. این احتمال وجود دارد که هر چیزی که سوزاننده باشد روی لوله‌ها و زهکشی‌ها نیز کار کند. در حالی که برخی از مواد مانند PVC یا فولاد گالوانیزه ممکن است کمی بیشتر از مس دوام بیاورند، تمام لوله‌هایی که در معرض مواد شیمیایی سوزاننده قرار دارند در نهایت شروع به فرسودگی می‌کنند. در نهایت، نشت هایی را تجربه خواهید کرد که ممکن است به تعمیرات گسترده و پرهزینه نیاز داشته باشد - یا حتی لوله کشی مجدد کامل خانه شما.
در مورد پاک کننده های تخلیه آلی یا باکتریایی چطور ؟ درست است که این نوع محصولات ذاتاً ایمن تر از پاک کننده های فاضلاب تجاری هستند که از مواد شیمیایی بسیار خشن تری استفاده می کنند، بنابراین می توان آنها را بدون نگرانی در سیستم های لوله کشی استفاده کرد. با این حال، بهتر است از آنها به طور منظم برای جلوگیری از گرفتگی استفاده شود - اثربخشی آنها به عنوان یک پاک کننده گرفتگی محدود است.

پس، چه چیز جایگزین هست؟ قبل از اینکه با یک لوله کش تماس بگیرید، توصیه می کنیم یک پیستون محکم یا مار تخلیه را بگیرید و سعی کنید خودتان گرفتگی را از بین ببرید. اگر هیچ کدام از این روش ها جواب نداد، مخلوط 50:50 از جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید و بگذارید یک شب بماند و سپس با آب داغ بشویید. اگر باز هم جواب نداد، نوبت به حرفه ای ها رسیده است. لوله کش ها به طور مداوم با انواع گرفتگی ها سر و کار دارند و تخصص و تجهیزات لازم برای انجام این کار را بدون آسیب رساندن به وسایل یا لوله ها دارند.

تمیز کردن منظم فاضلاب باید بخشی از هر روال نگهداری خانه باشد. خوشبختانه، آسان و ارزان است! برای آموزش مختصری در مورد اینکه چگونه می توانید فاضلاب خود را تمیز کنید و از گرفتگی جلوگیری کنید، راهنمای ما برای تعمیر و نگهداری آسان تخلیه را بررسی کنید و سهم خود را برای محافظت از لوله کشی، سلامت و محیط زیست خود انجام دهید!

موارد و اطلاعات مرتبط
پاک کننده تخلیه باکتری Roebic
پاک کننده های طبیعی و سازگار با محیط زیستدرمان دانه ای سیستم سپتیک
درمان گرفتگی سپتیک تانکباکتری های سیستم سپتیک
باکتری برای سیستم های سپتیک هوادهی شدهابزار پاکسازی فاضلاب Clog Buster
Clog Bustersجلوگیری از گرفتگی فاضلاب
چگونه از گرفتگی فاضلاب جلوگیری کنیمرفع گرفتگی توالت
چگونه گرفتگی توالت را باز کنیمپیستون توالت
پیستون توالتمار دستی
مارهای دستی


سوالات متداول
س. "آیا هر نوع پاک کننده تخلیه مایع را حمل می کنید؟"
الف. اگر اصرار دارید که یک پاک کننده زهکشی تهاجمی تر داشته باشید، باید آن را محلی بخرید، زیرا توصیه نمی کنیم محصولات ناامن، خطرناک برای سلامتی (و گاهی اوقات لوله های شما) و مضر برای محیط زیست را در فاضلاب خود بریزید. ما به پاک کننده های تخلیه باکتریایی که ارائه می کنیم اعتقاد داریم، اما ممکن است آن کاری را که شما انتظار دارید انجام ندهند و مطمئناً فورا کار نمی کنند. آنها در درجه اول برای نگهداری منظم تخلیه در نظر گرفته شده اند. همچنین، حمل و نقل یک محصول مایع و بالقوه سوزاننده بر اساس دستورالعمل های FedEx/UPS/USPS عملی یا ایمن نیست.

س. "آیا شما هر نوع قاتل ریشه ای را حمل می کنید؟"
الف. Root killer ها یک "اصلاح" باندی هستند و ما قویاً از استفاده از آنها منع می کنیم - به همین دلیل است که ما محصولات root killer را ارائه نمی دهیم. زهکش ها و خطوط فاضلاب منبع آب/غذا برای ریشه ها هستند و گیاهان به همان روشی که از بتن عبور می دهند از لوله ها عبور می کنند تا مواد مغذی را از خط زهکشی/فاضلاب شما دریافت کنند. اگر ریشه ها در زهکشی یا فاضلاب شما هستند، به این معنی است که شما در خط خود شکاف دارید، یا به دلیل فشار دادن گیاه یا اتفاق دیگری که باعث شکستگی شده است که باعث خزش گیاه می شود. فقط باید درست شود.

لطفاً توجه داشته باشید که برای اینکه یک ریشه کش کاملاً مؤثر باشد، ریشه ها باید در انتهای لوله باشند و جریان آب باید به اندازه کافی بالا باشد تا مواد شیمیایی را به ریشه ها برساند، اما به اندازه کافی آهسته باشد تا آن را برای مدتی در آنجا نگه دارد. طولانی است تا ریشه ها بتوانند آن را جذب کنند. سپس ریشه ها را باید بیرون کشید یا خرد کرد و از بین برد / دور انداخت - اما اگر درخت / درختچه / و غیره را حذف نکنید. از منطقه و سپس تعمیر لوله، مشکل همچنان رخ می دهد.

علاوه بر این، لطفاً توجه داشته باشید که در بسیاری از مناطق کشور قرار دادن سولفات مس و سایر اجزای ریشه کش در زهکشی شما غیرقانونی است، صرف نظر از اینکه آیا خطوط فاضلاب دارید یا سیستم سپتیک. به‌دلیل همه این دلایل، ما تصمیم گرفته‌ایم که کشنده‌های ریشه‌ای را به فروش نرسانیم، زیرا معتقد نیستیم که آنها در برخورد با «ریشه» مشکل مؤثر هستند و تأثیرات منفی بالقوه‌ی زیست‌محیطی آن‌ها را دوست نداریم.

س: "مار فاضلاب چیست؟"
الف. مار فاضلاب (نباید با توالت یا مار ادراری، تمیزکننده تخلیه جت، یا سیستم بازرسی دوربین اشتباه گرفته شود) یک کابل بلند است که می‌توانید برای پاک کردن گرفتگی‌ها از لوله فاضلاب پایین بیاورید. بسته به ماهیت گرفتگی، می توان از چندین ضمیمه مختلف استفاده کرد و می تواند از یک مارپیچ ساده تا یک تیغه برش گریس، یک تیغه برش جانبی یا حتی یک تیغه از نوع نیزه ای که برای عبور از وسط استفاده می شود، متغیر باشد. گرفتگی اگر قصد خرید یک مار موتوردار را دارید، می توانید بین مدل دستی یا "درام مارپیچ" انتخاب کنید. مارپیچ درام در واقع برای استفاده توسط یک لوله کش حرفه ای در نظر گرفته شده است. این یک قطعه تجهیزات سنگین است و به طور کلی بیشتر از چیزی است که اکثر صاحبان خانه به آن نیاز دارند. برای مصارف خانگی،یا یک مارپیچ کمد که به طور خاص برای پاک کردن گرفتگی ها و انسدادهای لوله کشی توالت شما طراحی شده است و به صورت دستی کار می کند.