چرا محلول سرکه و جوش شیرین برای زهکشی شما مضر است؟

چرا محلول سرکه و جوش شیرین برای زهکشی شما مضر است؟

اینترنت مملو از هک های مختلفی است که خودتان را انجام دهید (DIY) که خود را جایگزینی عالی برای مشکلات رایج خانه معرفی می کنند. با این حال، بخش بزرگی از این هک ها واقعاً آنقدر که به نظر می رسد مؤثر نیستند. یکی از هک‌های معروفی که معمولاً مردم معتقدند مؤثر است، استفاده از جوش شیرین و سرکه برای باز کردن انسداد مجرای فاضلاب است. اما آیا این هک واقعاً برای فاضلاب شما عالی است؟


وقتی جوش شیرین و سرکه را در فاضلاب می ریزیم چه اتفاقی می افتد؟

اول از همه، وقتی جوش شیرین و سرکه را مخلوط می کنید چه اتفاقی می افتد؟ هم جوش شیرین و هم سرکه بسیار سوز آور هستند. آنها در واقع می توانند مواد خاصی را حل کنند که در حالت عادی تصور نمی شود قابل حل باشند. با این حال، مقادیر زیاد اسید موجود در سرکه، همراه با ماهیت اسیدی آن، باعث مسدود شدن مجرای فاضلاب می شود.




به عنوان مثال، جوش شیرین و سرکه دی اکسید کربن تولید می کنند. دی اکسید کربن چیزی است که باعث تبخیر سرکه و تشکیل حباب در زهکشی می شود. بنابراین، گرفتگی شکسته می شود، و زهکشی پاک می شود. اما این همچنین به این معنی است که وقتی سرکه از بین رفت، حباب‌ها نیز از بین می‌روند و در نهایت مجرای فاضلاب دوباره مسدود می‌شود. این به این دلیل است که دی اکسید کربن راه حل مناسبی برای از بین بردن تجمع چربی و کثیفی نیست که مقصر اصلی مسدود شدن زهکشی هستند.


در حالی که جوش شیرین و سرکه هر دو محصولات پاک کننده عالی هستند، اما چیزی نیستند که شما باید از آنها برای خلاص شدن از گرفتگی مجرای فاضلاب استفاده کنید.


آیا محلول سرکه و جوش شیرین برای مجرای آب مضر است؟

سرکه جوش شیرین برای تخلیه مضر است


دلیل اینکه نباید از محلول سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن مجرای فاضلاب خود استفاده کنید این است که مخلوط جوش شیرین و سرکه می تواند باعث واکنش شیمیایی شود که برای مواد خاصی در فاضلاب شما مضر است. هنگامی که از جوش شیرین و سرکه استفاده می کنید، در واقع باعث خورده شدن مواد در زهکشی می شوید. این کار باعث می شود که زهکش حتی بیشتر خراب شود.


هنگامی که از محلول جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن فاضلاب خود استفاده می کنید، در واقع باعث می شوید که لاستیک و پلاستیکی که برای لوله های فاضلاب استفاده می شود توسط مخلوط خورده شوند. با گذشت زمان، این لاستیک و پلاستیک شکسته می‌شوند و باعث می‌شوند که زهکشی مسدود شود.


هنگامی که انتخاب می کنید از محلول جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زهکشی خود استفاده کنید، این نیز باعث واکنش با فلزی می شود که برای ایجاد تخلیه واقعی استفاده می شود. در حالی که واکنش ممکن است بلافاصله انجام نشود، با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که زهکش بیشتر و بیشتر خورده به نظر می رسد. این بدان معنی است که فلز زهکش سوراخی در آن خواهد داشت و درنهایت زهکش کاملا مسدود می شود.


به طور خلاصه

بنابراین، آیا می توان گفت که باید از استفاده از مخلوط جوش شیرین و سرکه برای رفع گرفتگی مجرای فاضلاب خودداری کنید؟ پاسخ بله است. در حالی که محلول جوش شیرین و سرکه در از بین بردن گرفتگی موثر است، همچنین باعث آسیب بیشتر فاضلاب شما می شود. ماهیت ساینده جوش شیرین به مرور زمان تخلیه شما را از بین می برد. به همین دلیل است که باید از استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن فاضلاب خودداری کنید.


آیا به دنبال رفع مشکلات لوله کشی و گرفتگی فاضلاب برای همیشه هستید؟ به دنبال خط کامل حفاظت از تخلیه Shroom ما نباشید ! ما راه حل های برنده جوایزی برای هر زهکشی در خانه شما داریم.