خطوط شما جمع می‌شوند و توده‌های بدی ایجاد می‌کنند که تخلیه شما را به شدت کند می‌کند. خبر خوب این است که برای جلوگیری از این مشکل مجبور نیستید اصلاح را متوقف کنید یا اقدامات شدید دیگری انجام دهید. اگر با گرفتگی مو در وان، حمام یا فاضلاب سینک حمام خود مواجه هستید، چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آن انسداد شدید و کمک به جریان آزادانه تخلیه مجدد خود انجام دهید. به خواندن پنج روش برتر ما برای از بین بردن مو از مجرای فاضلاب ادامه دهید و به یاد داشته باشید که خدمات لوله کشی اسمیت راه حل اصلی شما برای تمام نیازهای ضروری لوله کشی است .
5 قدمی که باید در صورت گرفتگی مو انجام دهید
1. قبل از برداشتن موها از جوش شیرین و سرکه روی گرفتگی مو استفاده کنید
جوش شیرین و سرکه می توانند راه بسیار موثری برای دفع بسیاری از گرفتگی ها باشند و گرفتگی مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای بهترین نتیجه، با ریختن کمی صابون ظرف در زهکشی شروع کنید و سپس یک فنجان سرکه و یک فنجان جوش شیرین را بپاشید. پنج دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا واکنش شیمیایی سرکه و جوش شیرین اثر کند، سپس آن را با یک فنجان یا بیشتر آب جوش تعقیب کنید. این کار باید به طور موثر بیشتر گرفتگی های مو را از بین ببرد، با این حال، شما همچنان باید از یک پیستون فنجانی روی درن خود استفاده کنید تا از شر موهای باقی مانده خلاص شوید. اطمینان حاصل کنید که به طور خاص از یک فنجان یا پیستون "مسطح" استفاده می کنید ، و اگر گرفتگی همچنان وجود دارد، این روند را در صورت لزوم تکرار کنید.

2. موها را با موچین یا انبر سوزنی از لوله بیرون بکشید
بر خلاف گرفتگی‌های ضخیم‌تر، ماهیت رشته‌ای مو گاهی ممکن است به سختی فرو برود. اگر سعی کرده اید یک انسداد مودار را با بیرون آوردن آن از مجرای فاضلاب خود بردارید اما نمی توانید کاملاً از شر آن خلاص شوید، ممکن است لازم باشد به جای آن سعی کنید آن را با یک موچین بیرون بکشید. ابتدا، اگر درپوش تخلیه را دارید، باید آن را بردارید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد این کار را به صورت دستی انجام دهید، اگرچه ممکن است بسته به ماهیت تخلیه آب به یک پیچ گوشتی نیز نیاز داشته باشید (در حالی که در حال انجام آن هستید، ممکن است موهای انباشته شده را نیز از درپوش تمیز کنید.) پس از آن، یک چراغ قوه بردارید و آن را در فاضلاب خود بتابانید تا بتوانید نگاه بهتری به انسداد مورد نظر داشته باشید. از آنجا، باید بتوانید از انبر سوزنی بینی خود برای بیرون کشیدن آن تجمع ناخوشایند مو استفاده کنید. ممکن است بخواهید در حین انجام این فرآیند دستکش بپوشید،

3. یک مار تخلیه بخرید
اگر آب کردن گرفتگی موهایتان با جوش شیرین و سرکه، ریختن آن ها و استفاده از موچین برای از بین بردن آن هنوز کار درستی نکرده است، ممکن است بتوانید این گرفتگی را با یک وسیله مار زنی از هم جدا کنید. از چه نوع ماری می پرسی؟ بسته به شدت گرفتگی شما ممکن است هر تعداد گزینه به دلیل وجود داشته باشد. برای موارد کمتر شدید، صاف کردن آویز سیمی و چسباندن آن به لوله فاضلاب برای شکستن گرفتگی در واقع می تواند این کار را انجام دهد. در مواقع دیگر، ممکن است بخواهید یک ابزار zip-it بخرید. این پاک کننده های تخلیه پلاستیکی ارزان، یکبار مصرف، آسان برای استفاده، و به طور گسترده در دسترس آنلاین هستند. همچنین تعدادی دیگر از دستگاه‌های مار تخلیه وجود دارد که می‌توانید در فروشگاه سخت‌افزار محلی یا آنلاین خریداری کنید، که همگی برای مقابله با اندازه‌های مختلف گرفتگی طراحی شده‌اند. مارپیچ کردن لوله فاضلاب شما باید به طور موثری هرگونه گرفتگی را از بین ببرد و به تمیز کردن دیواره های خط لوله شما کمک کند، اما ممکن است بخواهید روش جوش شیرین و سرکه را که در بالا ذکر شد دنبال کنید یا حداقل لوله فاضلاب خود را با آب داغ بشویید. مطمئن شوید که گرفتگی کاملا از بین رفته است.

4. کل تخلیه خود را بردارید
لوله کش که زهکشی را جدا می کندآخرین درمان خانگی برای خلاص شدن از شر گرفتگی مو نیز شدیدترین است. اگر پس از امتحان کردن تمام روش‌های ذکر شده در بالا، گرفتگی همچنان ادامه دارد، می‌توانید فاضلاب خود را به طور کامل حذف کرده و سعی کنید آن را به این روش تمیز کنید. در مورد تخلیه سینک، پیچ p-trap ( لوله تخلیه p شکل در زیر سینک که برای تخلیه گازهای فاضلاب طراحی شده است) را باز کنید، یک سطل زیر آن برای هر آبی که بیرون می ریزد قرار دهید. برای خارج کردن زهکشی از حمام/ وان، در عین حال، به یک آچار پلاگین نیاز دارید.، که ابزاری است که به طور خاص برای قرار گرفتن در میله های متقاطع فاضلاب طراحی شده است تا بتوانید به راحتی آن را بیرون بکشید. مجدداً، هر زمان که در حال بیرون آوردن فاضلاب هستید، از دستکش لاستیکی استفاده کنید، زیرا این کار نسبتاً غیربهداشتی است. اگر همه اینها برای شما خیلی پیچیده به نظر می رسد، یا از انجام این کار لوله کشی به تنهایی راحت نیستید، همچنین می توانید…

5. برای تمیز کردن زهکشی حرفه ای تماس بگیرید
در حالی که برخورد با گرفتگی مو می تواند سخت باشد، اگر همه چیز شکست خورد، می توانید با لوله کش حرفه ای ما در خدمات لوله کشی اسمیت برای تمیز کردن زهکشی تماس بگیرید . با ابزارها و فناوری تمیز کردن زهکشی خود، می‌توانیم از شر گرفتگی‌های مو، کف صابون، چربی، غذا، کاغذ توالت و طیف وسیعی از مواردی که به سختی قابل جدا شدن هستند خلاص شویم. به خاطر داشته باشید، هر کاری که انجام می دهید، از استفاده از پاک کننده های تخلیه مایع خودداری کنید. این محصولات نه‌تنها بی‌اثر هستند، غالباً به‌جای خوردن روی یک گرفتگی قرار می‌گیرند، بلکه حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که لوله‌های شما را از بین می‌برند. در عوض، یکی از روش‌های تمیز کردن زهکشی DIY ما را امتحان کنید، یا هر زمان که بخواهید با اسمیت تماس بگیرید—حتی برای مواقع اضطراری 24/7 در دسترس هستیم!

راه هایی برای جلوگیری از انسداد مو در آینده
تبریک می گویم، شما با موفقیت گرفتگی مو را از مجرای فاضلاب خود پاک کردید! نکته مهم در حال حاضر این است که مطمئن شوید از یک مشکل آینده جلوگیری می کنید تا مجبور نباشید به این زودی دوباره این کار را انجام دهید.

دور نگه داشتن موها از زهکشی به طرز شگفت آوری ساده است، اما کمی آماده سازی می خواهد. در اینجا چند نکته موثر وجود دارد که می توانید برای کاهش شدید میزان موهایی که در زهکشی شما ختم می شود، امتحان کنید.

قبل از دوش گرفتن موهای خود را برس بزنید
آیا می دانستید که هر فرد به طور متوسط ​​بین 50 تا 100 تار مو در روز می ریزد؟ بعد از چند روز بین شامپوها، موی زیادی در مجرای فاضلاب می ریزد. بهترین راه برای دور نگه داشتن موها از مجرای حمام این است که در وهله اول با برس زدن قبل از شامپو، موهای شل را از حمام دور نگه دارید. برداشتن یک دسته مو از برس بسیار ساده تر از این است که مجبور باشید یک شاخه مو را از زهکش بردارید!

یک تله موی تخلیه دوش بخرید
موهای بلند عامل شماره یک گرفتگی حمام است، اما این بدان معنا نیست که هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید. راه حل آسان و ارزان است: می توانید یک گیره موی تخلیه دوش ارزان قیمت را خریداری کنید که دقیقاً روی زهکشی قرار می گیرد و موها را قبل از اینکه فرصتی برای ورود به خط تخلیه پیدا کند جمع می کند. پس از دوش گرفتن، به سادگی موها را از تله بگیرید و در سطل زباله بیندازید. مارک ها و سبک های زیادی برای انتخاب وجود دارد، فقط مطمئن شوید که طرحی را انتخاب کنید که برای نوع زهکشی شما مناسب باشد (زهکش کف دوش صاف یا زهکشی وان پاپ آپ).